B-more design, identity matters, Tilburg, Noord-Brabant

Een professioneel logo als basis van een sterk imago

Ieder bedrijf heeft een logo. Het is de basis van de (visuele) identiteit. Het bevat de naam van het bedrijf eventueel aangevuld met een beeldmerk dat iets laat zien van wat het bedrijf doet.

voorbeeld van logo bestaande uit woordmerk en een logo bestaande uit woordmerk en beeldmerk


Een logo is geen huisstijl of merk, maar het is een belangrijk onderdeel ervan.

Een effectief logo is:

  • simpel. Een goed logo is niet te gedetailleerd. Je wilt namelijk dat het logo ook tot z’n recht komt als het heel klein gebruikt wordt.
  • tijdloos. Een logo wordt ingezet voor de herkenbaarheid van het bedrijf of merk. Wissel je te vaak van logo dan gaat dat ten koste van de herkenbaarheid die je al had opgebouwd. Een logo dat te trendgevoelig is, ziet er na een tijdje te gedateerd uit. Zorg dus dat het logo tijdloos is en niet teveel gebaseerd is op een trend.
  • onderscheidend. Lijkt je logo teveel op dat van je concurrent dan wordt het voor mensen moeilijker om je bedrijf te herkennen. Zorg dus dat je logo zich duidelijk onderscheidt van die van je concurrent.
  • veelzijdig. Een logo pas je niet alleen toe op je visitekaartje en website, maar bijvoorbeeld ook op je auto, een pen of billboard. Overal moet het logo goed tot z’n recht komen. Of het nu groot, klein, digitaal, op papier of in folie wordt gebruikt.
  • passend. Een logo moet uitstralen waar je bedrijf voor staat en het moet je klanten aanspreken.

Gebruik je het logo consequent dan zorgt dat voor herkenbaarheid.

Het ontwerpen van een logo is niet eenvoudig. Lees in ons blog hoe wij dat aanpakken. Wil je dat het goed gebeurt, bel of mail ons dan en wij ontwerpen een professioneel logo.

Mail ons Bel 013-536 82 15

 

 

Enkele voorbeelden van logo's die we bij B-more hebben ontworpen:

logo's ontworpen door B-more design

Meer voorbeelden in onze portfolio.