B-more design, identity matters, Tilburg, Noord-Brabant

Jouw bedrijf in het Logo Bordspel: dat zou gaaf zijn!

Afgelopen jaar liep ik op de Meimarkt in Tilburg en zag plots bij een kraampje het gezelschapsspel Het Logo Bordspel te liggen. Werkend in de grafische markt is dat iets wat meteen mijn aandacht trekt. Op mijn vraag wat ze voor het spel wilde hebben, kreeg ik als antwoord € 2,50. Een koopje! Meteen gekocht natuurlijk. Blij met mijn aankoop vervolgde ik mijn zoektocht op de Meimarkt naar nog meer schatten.

Blog Jouw bedrijf in het Logo Bordspel: dat zou gaaf zijn

Inmiddels is het Bordspel al meerdere keren gespeeld in weekenden en vakanties. Superleuk om te spelen, maar soms ook frustrerend. Ben je bezig om zo snel mogelijk de finish te halen, word je ingehaald door dochterlief van 9 jaar. Maar hoe kan dat nou?

Overal zichtbaar

Eigenlijk best simpel. De rode strik van Pringles herkent ze meteen. En ook “Steeds verrassend altijd voordelig” koppelt ze direct aan de Kruidvat. Vind je het gek? Regelmatig zie je op tv de reclame van Pringles voorbijkomen, ook als ze in de reclame zijn bij de blauwe winkel. Ga je met het vliegtuig op vakantie, dan zie je de busjes met het kenmerkend poppetje op de menukaart te staan. In het buitenland kom je de bussen ook overal tegen in de leuke winkelstraatjes. In mijn gezin zijn drie van de vier echte liefhebbers van chips. De bussen van Pringles trekken dus altijd meteen hun aandacht. Ik ben een echte chocoladefan en val voor andere verpakkingen ;-)

Ook Kruidvat maakt handig gebruik van de kracht van herhaling. Hoe vaak is de reclame met “Steeds verrassend altijd voordelig” niet voorbijgekomen op de tv en radio? Inderdaad, soms tot vervelens toe. En loop je voorbij de winkel, dan zie je de spreuk op de posters te staan. Geen wonder dus, dat mijn dochter van 9 vragen over deze merken meteen weet.

De kracht van een goede, consequent doorgevoerde huisstijl

Zou jouw bedrijf ook goed mee kunnen doen in het Logo Bordspel? Wat doe jij aan de herkenbaarheid van je bedrijf? Gebruik jij je logo altijd als je iets communiceert? Heb je een pakkende, typerende pay-off en zet je die ook in bij je communicatie-uitingen? Ja? Goed bezig. Maar zorg er dan wel voor, dat het ook consequent getoond wordt.

Regelmatig maken wij voor bedrijven die online communiceren templates. Templates waarmee ze zelf afbeeldingen kunnen maken voor social media. Daarmee communiceren ze steeds met eenzelfde uitstraling. Logo, pay-off en eventuele andere huisstijlelementen (denk aan een golf, cirkels, kubus of blokken) worden overal hetzelfde gebruikt. Dit verhoogt de herkenbaarheid. Zeker als je regelmatig communiceert.

Social media template

Wil je ook zo’n handige template? Neem dan contact met ons op en we helpen je naar nog meer bekendheid ;-)

Nancy
maker digitale media